Територіальні органи ДФС
у Хмельницькій області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Органи влади та місцевого самоврядування Хмельниччини об’єдналися для спільної протидії тіньовій зайнятості

10.08.2018

Днями за участі представників управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в області та інспекторів праці обласного управління Держпраці й об’єднаних територіальних громад відбувся практичний семінар з питань здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Захід проведено за ініціативи обласного управління Держпраці та за підтримки Департаменту соціального захисту населення.

Зокрема, в ході семінару було зазначено, що неоформлені належним чином трудові відносини шкодять як державі, так і місцевим громадам, адже «тіньова» зайнятість призводить до ненадходження податків до місцевих бюджетів. А ці кошти могли б спрямовуватись на розвиток громад, підтримувати реалізацію програм соціально-економічного розвитку, охорони здоров’я, освіти, культури тощо. Та, на жаль, трудові відносини як в Україні в цілому, так і в області продовжують великою мірою перебувати в тіні, тож прийшов час спонукати роботодавців до більш суворого дотримання вимог трудового законодавства.

Як повідомили представники Пенсійного фонду, на початку літа 11,1 тисячі найманих працівників області працювали неповний робочий час, а 6,3 тисячі осіб виконували роботи чи надавали послуги за цивільно-правовими договорами. Здебільшого усе це лише спосіб зекономити на відрахуваннях податків та єдиного внеску. Не менш поширеним явищем є й встановлення усім найманим працівникам і навіть керівникам підприємств посадових окладів на рівні мінімальної заробітної плати, а це також може бути свідченням про наявність тіньової зарплати.

Водночас, за інформацією Головного управління ДФС у Хмельницькій області, з початку 2018 року за результатами 180-ти фактичних перевірок виявлено 60 неоформлених найманих працівників. До офіційного працевлаштування залучено 1529 подолян, які були неналежно оформлені, та залучено 641 фізичну особу до державної реєстрації як суб’єктів підприємницької діяльності.

Крім того, аби змінити ситуацію, за словами начальника управління Держпраці Олексія Глушакова, наразі 34 інспектора праці об’єднаних територіальних громад Хмельниччини  вже отримали відповідні посвідчення для реалізації повноважень у сфері праці й незабаром повинні продемонструвати результати своєї роботи.

Нагадали учасникам зустрічі й про особливості проведення інспекційних перевірок роботодавців на предмет дотримання трудового законодавства. Зокрема учасникам семінару детально роз’яснено процедури проведення інспекційних відвідувань та організації невиїзних інспектувань. Фахівці Управління Держпраці роз’яснили колегам повноваження інспекторів праці, проаналізували норми законодавства про працю, акцентували увагу на підставах проведення інспекційних відвідувань, зважаючи на те, що ця інформація особливо важлива для інспекторів праці органів місцевого самоврядування, які нещодавно приступили до виконання своїх повноважень.

Так, однією з підстав проведення інспекційного відвідування інспекторами праці є інформація, отримана від Пенсійного фонду щодо відсутності нарахування в поточному звітному періоді, відсутності індексації, про наявні скорочення чисельності працівників, про роботодавців, у яких 30 і більше відсотків працівників працюють на умовах цивільно-правових договорів, також про працівників, які виконують роботи (надають послуги) за договорами цивільно-правового характеру в одного роботодавця більше року, нарахування заробітної плати менше мінімальної, роботодавців, у яких протягом місяця кількість працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу, збільшилась на 20 і більше відсотків тощо.

Також, інспекційні відвідування проводяться за інформацією фіскальної служби, а саме: про невідповідність кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності; про факти порушення законодавства про працю, виявлені у ході здійснення контрольних повноважень; про факти провадження господарської діяльності без державної реєстрації у порядку, встановленому законом; про роботодавців, що мають заборгованість із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, що перевищує мінімальний страховий внесок за кожного працівника.

На завершення учасникам форуму надано відповіді на усі поставленні запитання відносно практичних аспектів здійснення заходів щодо легалізації трудових відносин та заробітної плати та співпраці і взаємодії між органами ДФС, Пенсійного фонду та управління Держпраці.