Територіальні органи ДФС
у Хмельницькій області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Місцеві бюджети і акцизний податок: законодавчі новації і тенденції сплати

01.06.2018

Бюджетним кодексом України встановлено, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів відноситься акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Згідно норм Податкового кодексу України ( далі – Кодекс), із змінами:

- платниками податку є особи - суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів (пп.212.1.11 ст.212 Кодексу);

- об’єктами оподаткування є операції з реалізації  підакцизних товарів (пп.213.1.9 ст.213 Кодексу);

- базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів (пп.214.1.4 ст.214 Кодексу) ;

- ставка податку для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами становить 5 відсотків (пп.215.3.10 ст.215 Кодексу);

Суми податку перераховуються до бюджету протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період (20 календарних днів).

Слід також враховувати, що у випадку, коли граничний термін сплати зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, то він переноситься на найближчий робочий день, що передує вказаному дню (на відміну від подачі звітності – граничний термін переноситься на наступний робочий день).

Крім того, до місцевих бюджетів зараховується акцизний податок з палива у розмірі 13,44 відcотка від ставки акцизу на певний вид пального.

Особливу увагу слід звернути на окремі зміни в оподаткуванні акцизним податком, які введені у 2018 році.

Зокрема, передбачено поступове, до 2025 року, підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, а саме:

– з 1 січня 2018 року – з 445,56 грн. за 1000 штук сигарет до 577,98 грн., або на 29,7 відсотки, в тому числі на прогнозний індекс споживчих цін – 11,2 відсотки та додатково – на 16,7 відсотки.

У наступні роки передбачено поетапне зростання ставок акцизного податку на сигарети, які на 1 січня 2025 року складуть 2071,01 грн. за 1000 шт. сигарет.

В абсолютних цифрах мінімальне акцизне податкове зобов’язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів із 01.01.2018 року зросло з 596,05 грн. за 1000 шт. сигарет до 773,20 грн., а з урахуванням поетапного щорічного росту 1 січня 2025 року досягне – 2770,50 грн.

Тобто, якщо в 2017 році мінімальна сума акцизу, що включалась до ціни однієї пачки сигарет, складала 11,92 грн., то в поточному році вона дійде до 15,46 грн. На початок 2025 року мінімальна сума акцизного податку, що буде входити до ціни однієї пачки сигарет, складе 55,41 грн.

Ставки акцизного податку на спирт етиловий та алкогольні напої залишилися на рівні минулого року тобто, якщо відбудеться підвищення ціни у роздрібній мережі то це не за рахунок акцизного податку.

Що стосується коливання цін на пальне то воно частково відбувається за рахунок курсу євро оскільки акцизний податок з пального обчислюється в гривнях, а ставки податку встановлені в євро.

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (алкогольні напої, пиво та цигарки) разом з надходженнями у розмірі 13,44 відсотка від ставки акцизу на певний вид пального, посідає четверте місце у структурі місцевих бюджетів Хмельницького району та об’єднаних територіальних громад.

Так, за 4 місяці поточного року до місцевих бюджетів надійшло майже 2,5 млн.грн. (2 450 тис.), що становить 4,5 відсотка загальних поступлень (53 806,1 тис.грн.)

Однак, левову частку поступлень 1 934,79 тис.грн. (79%) становлять надходження акцизу з пального і лише 516 тис.грн. (21%), це акцизний податок з сплачений з реалізації алкоголю, тютюну і пива.

ДПІ було проведено аналіз задекларованих сум платниками за квітень 2018 року і що ми бачимо:

Із 144 тис.грн. зобов’язань з акцизу

- 74,8 тис.грн. (51,9%) – від реалізації тютюну;

- 35,8 тис.грн. (24,8%) – від реалізації алкоголю;

- 22,7 тис.грн. (15,8%) – від реалізації пива;

- 10,8 тис.грн. (7,5%) – від реалізації вина.

Аналізуючи платників, які декларують акциз ми бачимо, що найбільша реалізація тютюнових виробів відбувається на заправних станціях, так по звітності з акцизного податку за квітень поточного року із 74,8 тис. акцизу від реалізацію тютюну – 60,1 тис.грн. (або 80,3%) заплатять 11 юридичних осіб (28 заправних станцій).

Алкогольні напої, вино та пиво у нас теж реалізують «заправки»:

– з 35,8 тис.грн. алкоголю 10,8 тис.грн. (30,2%) – 6 юр.осіб (12 об’єктів);

– з 22,7 тис.грн. пива 8,6 тис. (37,9%) – 8 юр.осіб (15 об’єктів)

– з 10,8 тис. вина 3,2 тис. (29,6%) – 5 юр.осіб (9 об’єктів).

І найбільшою заправкою, яка «палить» і «вживає спиртне» у нас є торгова марка «WOC» (ТОВ «ВОГ РИТЕЙЛ»), якими лише за квітень задекларовано 50,5 тис.грн. зобов’язань з акцизу, що складає 35,1% загальної суми зобов’язань по всьому району, а це з 146 платників акцизного податку, з яких 128 це фізичні особи-підприємці.

Андрій Лобунець – начальник управління

обслуговування платників ДПІ у м.Хмельницькому